2011/09/29

My rat

Svenska:
Detta är min rumskompis råttan Sokrates. Jag kallar honom egentligen bara råttan, eller min råtta, men han skulle kunna vara en väldigt stor mus också. Om du tror att du vet vilket får du gärna höra av dig till mig!

Det var väldigt svårt att få en bild på honom för oftast gömmer han sig i köket. Men han kommer varje dag. Jag vet eftersom han lämnar lite spår efter sig…
Jag tycker om honom, han har liksom utvecklat en karaktär och jag tror att han är väldigt intelligent. Så jag försöker att inte nämna honom runt Marco som gärna vill bussa Frankie på honom.

English:
This is my flat mate, the rat Sokrates. I don’t really call him Sokrates, just my rat.  He might be a big mouse, but I’m not sure so if you have a clue, please let me know!

It was very hard to get a picture of him because he hides in the kitchen all night, but I know that he is here every day. Because he leaves some traces...
I do like him and he has kind of developed a character. So I don’t want to get him killed, so I’m trying not to mention him around Marco who really wants to put Frankie on him!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar